Het schrijven van een goede verkooptekst

Door:
Kjell Cremers
op
18 December 2019

Uw verkooptekst is het verkooppraatje dat potentiële kopers als eerst zullen lezen wanneer ze uw woning online bekijken. De verkooptekst moet beschrijvend, beknopt en eruit springen.

Alinea 1:

Zorg ervoor dat je verkooptekst een duidelijke opbouw heeft. Je begint daarom met een wervende slogan: de eerste zin waarin je je huis kort en krachtig omschrijft en meteen vertelt wat jouw huis zo aantrekkelijk en uniek maakt, zeker ten opzichte van vergelijkbare huizen die te koop staan bij jou in de buurt. Het is belangrijk dat je huis opvalt. Benoem vervolgens of het om een hoek- of tussenwoning gaat of, indien het om een appartement gaat, op welke verdieping de woning gelegen is. Noem ook enkele belangrijke voorzieningen in de buurt, zoals een winkelcentrum of een school.

Alinea 2:

Je kunt er hier voor kiezen om bovenaan een korte opsomming te maken met de belangrijkste kenmerken van je woning, zodat mensen snel kunnen zien of je woning aan hun wensen voldoet. Vervolgens beschrijf je de indeling van het huis. Gebruik voor elke etage één alinea en vermijd moeilijke woorden of te lange zinnen. Benoem focuspunten, vierkante meters en jaartallen en probeer niet in herhaling te vallen.

Slotalinea:

In de slotalinea heb je nog één keer de kans om je woning aan te prijzen en een mogelijke koper nieuwsgierig te maken. Probeer dit in één zin te doen, bijvoorbeeld: ‘Op zoek naar een gezellige hoekwoning die je zo kunt betrekken? Maak dan een afspraak voor een bezichtiging en laat de ruimte je overtuigen!’

Hulp nodig bij de verkoop van je huis? Ga naar Huis360.nl.

Met Huis360 werkt u samen met ons team van ervaren makelaars, ontvangt u de allerbeste promotie van uw woning op de beste woningwebsites van Nederland en bespaart u duizenden euro's aan commissie met een lage, vaste vergoeding! Waarom duizenden euro's aan commissie besteden? Bezoek Huis360.nl voor meer informatie.

Photo by Burst on Unsplash
© 2019-2020 Huis360.nl